fredag 19 december 2014

Jag börjar om ( igen)

Jag sitter här mitt i natten som vanligt och slökollar på Vänner, jag uppskattar nätterna när jag själv väljer att vara uppe lite längre, jag uppskattar det mindre när jag ofrivilligt ligger vaken hela natten och sover bort halva dagen.
Men i alla fall, de nätter då jag faktiskt väljer att vara uppe lite längre, då brukar jag kolla Youtube, lyssna på musik.. spana efter ny musik eller gammal musik som får mig att minnas tillbaka när jag var yngre ( låter urgammal nu.. menar typ mellanstadie/högstadie-åldern).. bara slappar och har lite egen tid.

Jag har haft en jobbig tid nu de senaste tre veckorna, från ingenstans fick jag en enorm längtan tillbaka till Helsingborg, till min lägenhet, till stan, havet.. Ja allt som jag hade där men inte har här.
Det är mycket som spelar in, men faktumet är att jag har mått ganska dåligt över min "hemlängtan", det är svårt att försöka göra sig hemmastadd i Kävlinge när jag bara vill till Helsingborg.
Mycket har nog med att göra att detta året verkligen har testat sina gränser, det har hänt mycket bra, men också alldeles för mycket jobbigt vilket har varit en konstig kombo med att bli sambo för första gången och samtidigt hantera känslor kring andra saker och hitta tryggheten i en ny plats, ett nytt hem.
Men idag, idag är första gången, dagen, på tre veckor som jag inte har känt en stor klump i magen av obehag över de känslor jag har känt, idag har jag tyckt att livet har varit skönt, kan bero på att jag öppnade mig helt i går för F, berättade precis hur jag kände och hur jag såg på det hela, att jag inte förstår precis varför jag känner som jag gör just nu, men att det är ett faktum.
Det var nog en lättnad att vara 100% ärlig, även om det är en smärtsam sanning, men det var en lättnad.. att veta att han vet hur jag känner och tänker, att jag slipper känna mig som en lögnare som låtsas som ingenting.

Men idag har jag i alla fall inte känt någon längtan tillbaka, idag har jag bara känt ren lycka.

Nåja.

Jag startade en ny blogg nu ja, jag kände för en "förändring".. då kan man ju tycka att det räcker att göra om bloggen men Icke, jag vill göra denna bloggen till en skrivhörna för mig, där jag kan vara öppen med känslor och funderingar, samtidigt som jag lika gärna kan skriva om vardagliga saker och lägga upp bilder från dagen, jaa okej kanske inte så värst stor skillnad, men nu blev det såhär!

Jag kommer pilla lite på bloggen nu i helgen, med headern och så..

Jag satt och fundera på något nu under tiden jag skrev, saker och ting kan förändras så drastiskt .
Jag hatar verkligen stora hastiga förändringar, och jag har otroligt svårt att hantera det.. beroende på vad det handlar om, jag vill gärna att saker och ting ska va så mycket som möjligt likadant alltid, samtidigt som jag gärna inte vill stå still och ibland vill att det ska hända saker.
Men ibland händer saker bara sådär, jag blev jätte paff när jag nu precis läste att en gammal kompis föräldrar ska skilja sig, dom har varit tillsammans jätte länge, gifta och allt, jag minns att jag tyckte dom passar så bra ihop, ett riktigt team, men nu var det några år sedan jag träffade dom, så när jag nu såg att dom valt att gå skilda vägar blev jag lite paff, tänk så mycket vi inte vet om idag, som kommer förändra hela vårt liv om några år, veckor.. ni fattar. Så obehagligt på något vis.. jag är konstig, lite för djup nu så här sent på natten.. eller tidigt på morgonen beror på hur man ser det.



Jaja, nu ska jag sova, avslutar med en bild som inte är speciellt ny, en bild på min vackra stad, Helsingborg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar