fredag 16 januari 2015

Vegetarian

Detta är ett exempel på vad jag äter, jag märker så otroligt mycket jag egentligen saknat denna mat, hur mycket fräschare det känns att äta icke kött, att skona djuren, det är liksom mer jag än något.
Nåväl, idag åt jag: 
Färskpasta med spenat, blandade även i pesto
Vegetariska mini fileer 
Stekta färska champinjoner 
Minitomater

Galet gott, man behöver inte ha massa sås eller något sådant överflödigt!
Färskpasta är väl inte de mest ekonomiska men det går snabbt och det är jätte gott verkligen.

En fördom jag mötts mycket av under mina år som vegetarian är att folk inte tror att det finns något att äta och att man bara äter sallad.
Faktum är att det finns så otroligt mycket att välja på, det är bara fantasin som sätter stop, det enda negativa är att vegetarisk mat oftast är dyrare, vilket känns som en dum grej för då uppmuntrar man inte folk på samma sätt att äta rätt.

Jag har alltid varit för vegetariskt, jag gjorde ett dumt misstag när jag mådde dåligt och fuskade och sen fortsatte, men jag är glad att jag har hittat tillbaka till de jag verkligen brinner för.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar